Dåligt humör

Vaknade och var på uruselt humör...kanske bara för att jag vet att jag ska jobba i natt och var ändå tvungen att gå upp tidigt för att följa med mamma till fotvården. När jag kom ner till henne så hade hon duschat på morgonen och då lägger vi alltid fram rena kläder åt henne dagen innan, men nu hade samma kläder på sig som hon haft hela veckan och dom rena kläderna låg kvar på stolen i sovrummet. Hon ser ju inte själv så det är ju viktigt att hon får hjälp med det. När jag sa det till henne så talade hon om att hon slängt kläderna på badrumsgolvet i går när hon gjorde sig iordning för natten, så tydligen har den som duschat henne tagit upp skitiga kläder från badrumsgolvet och istället för att lägga dom i tvättkorgen så tog hon med dom ut i sovrummet och hjälpte mamma att ta på sig dom....man blir snart galen på allt jäkla slarv. Jag skulle bädda rent i sängen så mamma bad personalen att ta ur sängkläderna och låta täcket får vädra...då fick hon till svar att hon visste inte om hon fick göra det för det stod inte på pappret...sånt gör mig galen för inte fan ska allt man hjälper brukaren med behöva stå på ett papper och dessutom så har andra ur personalen frågat mamma om dom ska renbädda, just för att det stått på deras papper. Det ska fan bli gammal...när den dagen kommer då jag inte klarar mig själv så har jag sparat ihop en jäkla massa piller....för ska man inte få ha ett värdigt liv som gammal så kan det likagärna vara. Jag har iaf sovit en timme och gjort en lchfäppelkaka så med den och en mugg kaffe så känns det bättre...första jobbnatten efter långledigheten känns alltid tung...men sen går det lättare för varje natt. Är ju inte särskilt jobbigt egentligen att göra 2 nätter ena veckan och 5 den andra och sen vara långledig :) Jag ska inte gnälla för jag älskar mitt jobb och att få den tacksamhet och glädjen över att vi finns från våra vårdtagare gör att det är det finaste jobb man kan tänka sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0