Semester

och några veckors vistelse i underbara Frostviken. Kallt som attan är det här och syrener och liljekonvalj har precis börjat blomma, en märklig känsla att uppleva det 2 gånger samma år...det är ju en månad sen som dom blommade hemma.Eftersom jag inte är nån vän av överdriven värme så passar Norrlands klimat mig helt utmärkt, här kan man lägga sig på kvällen och sova utan att svettas, tvärtom man får dra en extra filt över sig, men hellre det än att våndas fast man bara har ett påslakan över sig. Sol och värme är överskattat....jodå jag gillar oxå sol och bad men när det börjar likna tropisk värme och pågår vecka efter vecka så känns det inte sådär jättekul, men då finns ju alltid Norrland! I år fick jag åka upp själv, resan gick bra...radion är ett lika bra sällskap som en sovande tonåring så det gick ingen nöd på mig:)Återstår att se hur länge jag blir här....men nån gång i Augusti så lär jag väl dra mig hemöver....semestern varar ju inte för evigt än så länge men några veckor till får jag njuta av tystnaden och ljusa sommarnätter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0