Ibland måste man

stanna till ett tagoch känna efter vad man vill och vad man känner. Det har varit mycket upp och ner, många tankar och funderingar både på vad jag vill och vad som är möjligt att genomföra. Mycket har hänt under hösten som har fått mig att verkligen tänka efter, det kanske är dags att jag börjar tänka lite på mig själv oxå, vad jag vill för en gångs skull. Visst jag har ett jobb jag trivs med men det är inte bara jobbet man ska trivas med, det är ju allt runtomkring oxå och det kan jag villigt erkänna att där finns det mycket att jobba på. Tankarna far iväg..ska jag flytta och starta om , ska jag lämna det gamla vana trygga och känna att det ändå inte är det jag vill ha, ska jag kasta mig ut det okända och börja leva? Ja det är många tankar. Kanske behöver jag bloggen ändå för att få ur mig det jag känner, en slags ventil som lättar på trycket som finns inom mig. Jag är ju ofta ute på facebook men allt är ju väldigt ytligt där och inte vill man lämna ut tankar och känslor där på ett ställe där vissa verkar tro att bara man har en jäkla massa fb-vänner så tyder det på att man har VÄNNER! Så är det ju inte i denna ytliga värld, nästan skrämmande när man tänker på att där sitter människor ensamma i sina hus och tycker att dom har en massa vänner när det enda dom egentligen har gemensamt är att dom har en facebookstatus, istället för att gå hem till varandra eller göra nåt tillsammans så sitter man vid varsin dator och pratar eller spelar en massa spel som man för några år sen skulle visat barnen så dom kunde spela, hade aldrig kunnat drömma om att jag skulle sitta och mata katter o hundar o fiska och vad det nu är i cybervärlden....Just nu sitter jag på jobbet och ska göra ytterligare en natt, sen bara en natt kvar innan ledigheten på 9 dagar väntar. Ska kanske börja nysta i saker och se vart det leder, börja vara lite mer egotrippad, vara som de flesta andra..........

Kommentarer
Postat av: Ingrid ♥

Du verkar att ha kommit till ett vägskäl och nu ska du bestämma vilken väg du ska välja. Inte helt lätt ibland.

Känn efter vad DU vill göra.

Ha en bra dag

Kram Ingrid

2010-01-17 @ 19:26:01
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Bella

Du har så rätt i FB. Där kan man bara skriva korta oskyldiga meningar. Folk vet ju vem man är. Namn och allt. Här däremot är man mer skyddad och kan våga säga vad man tycker. Bra att du började skriva igen. Kram.

2010-01-21 @ 17:25:29
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0