Dag 13

Den här veckan känns som man kunde stryka ur almanackan...började ju min 9dagars ledighet i måndags och det är ju helt ok. Men sen i onsdags startade helvetet, ryggeländet som har spökat nästan hela mitt liv.Det började när jag gick på högstadiet och det upptäcktes att jag har skolios, det betyder att ryggen är som ett S i ryggslutet och när jag började i vården sa dom att jag inte skulle kunna hålla på i så många år med det, men det har jag gjort iaf trots att ryggen har bråkat med mig...men nu vet jag varken ut eller in längre:( Nåja vi får väl se...
Tisdag kväll var Anna och Trollungen på besök och det resulterade i magsjuka, troligtvis för att jag pussade på trollet! Onsdagen hade nämligen hon oxå magsjuka så torsdag och fredag tillbringade hon här eftersom dagis har 78 timmarsregel vid magsjuka och det är väl bra det. Så det blev en del måla, sjunga, pussla, leka med lego och titta på Teletubbies X antal gånger. Men sen har resten av vecka gått i lathetens tecken, fick för mig att ryggen var kroppens sätt att säga att det har varit för mycket...både av jobb och emotionella saker, saker som börjat komma ifatt och som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera, men jag antar att dom måste upp i ljuset annars kommer jag aldrig att bli av med dom.Ett steg i rätt rikning antar jag att jag tar tag i det.
Ska fortsätta söndagen i samma anda och se fram emot nästa vecka som bara kan bli bättre.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0