5 veckor har gått

sen jag for till Frostviken och nu är det snart dags att fara hemåt igen. Det är med blandade känslor jag lämnar Gäddede, men självklart längtar jag efter mina barn o barnbarn. Vore det inte för dom så skulle jag prova att flytta hit, iaf ett år och se hur det är dom andra årstiderna.Men jag vet att jag aldrig skulle kunna vara utan dom så länge så det kommer inte att bli så. En underbar tid har jag iaf haft här, gjort saker jag aldrig skulle göra hemma....vandrat upp på fjäll( ger sig självt för vi har inga fjäll hemma) varit på musikcafé i Blåsjön,konsert i den vackra kyrkan i Gäddede, spelat bingo!!! det tycker jag är det tråkigaste som finns och skulle aldrig göra det hemma men här är en annan sak, man får vara glad när det händer nåt:)var upp till Kycklingvattnet en dag när det var varmt och solen sken, hade med mig fika och satt och läste när jag plötsligt fick för  mig att gå ut i vattnet och båda benen for undan på dom såphala stenarna och jag landade med ett plask i det iskalla vattnet:)Raklång låg jag där och slog rumpan i en sten så jag var blå och gul i flera dagar. Men det enda jag tänkte på var hur jag skulle ta mig hem utan att blöta ner sätet i bilen allt för mycket,men det löste jag genom att bara vända på klänningen så var den torr bak o blöt fram....bättre brödlös än rådlös heter det ju:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0