Jag tror man

får en adrenalinkick av att jobba natt=) igår sov jag bara 3½ timme men var ändå så alert att jag dammsög, torkade golv och plockade undan efter helgen. Det är helt otroligt vad tre ungdomar kan ställa till under en helg när inte morsan är där och plockar efter dom=(. Var riktigt trött igår kväll så det var ingen svårighet att ställa rätt dygnet...sov till halv elva i dag men det behövdes väl annars hade jag inte gjort det...jag tror att kroppen reglerar det där med sömn ganska bra så jag sover tills jag vaknar och har inte dåligt samvete för det=). Det jag missar på morgonen tar jag igen på kvällen och det där med att gå upp tidigt på morgonen har aldrig varit min grej så att följa kroppens signaler passar mig ypperligt=).

Väntar besök av äldsta dottern och trollungen idag så jag tog mig för att baka sockerkaka, ja tom två när jag ändå var igång och som vanligt blev det "pannkaka" av det, nåja den ena blev helt ok men den andra fastnade såklart till hälften i formen=(...tur att jag gjorde två då......bakning är inte min starka sida och det är synd det för jag tycker det är roligt att baka, men det är ytterst sällan det blir som man tänkt sig och det blir oftast så att det blir familjen som får äta upp det, brukar inte bli så att man kan sätta fram det till gäster...tur att ICA bakar så bra=).

En snabb promenad med hunden, ner i tvättstugan och byta maskin och sen är det dags att sätta på kaffepannan och ta en bit av den nybakade sockerkakan.......

Kommentarer
Postat av: Veronica

Tack så jätte mkt. för den fina kommentaren, vart genas på bättre humör . tack kära du :) Kramis

2009-03-04 @ 10:59:08
URL: http://veronicaolsson.blogg.se/
Postat av: Jungfrun

Ja nu för tiden låter jag också kroppen bestämma hur mycket sömn jag ska ha men när barnen var små så var ju detta omöjligt. När jag sovit en rimlig tid skulle maken till jobbet. Vi hade nämligen ingen barnomsorg, det var självvalt och då brukar det mesta funka.

2009-03-04 @ 11:15:25
URL: http://jungfrun.blogg.se/
Postat av: karolina aka melwins mamma

tack så mkt. jo ibland finns det massor men ibland ingenting. ska försöka ha tag på linnebyxor till melwin. finns ingenstans! kram

2009-03-05 @ 12:13:28
URL: http://karolinaa86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0