Begravningen igår

var den finaste jag någonsin varit på. Blev precis så fin och bra som vi hade önskat och precis så som Roger hade velat att den skulle vara. Prästen inledde med några ord och sen spelades Öppna Landskap på bandspelare, sen talade prästen så fint om hans uppväxt, vad han tyckte om och vad han hade gjort under sitt liv. Sånt som Mamma och hans dotter Sanna berättat för henne.Ett par psalmer sjöngs och Sannalåten spelades på bandspelaren, när man lyssnade på texten så var det som om Roger talade direkt till sin dotter........När alla gått fram och tagit adjö vid kistan med en ros så avslutade Bluessångaren Sven Zetterberg det hela med att sjunga två låtar,( Tack Sven att du tog dig tid att komma innan du skulle ha en spelning på Peace an Love festivalen i Borlänge) det var helt underbart när han sjöng och jag vet att brorsan var nöjd, Sven var en av hans bästa vänner.
Många av hans kompisar var där och det gör en glad i själen att dom hedrade hans minne....att dom verkligen skärper till sig en sån här dag, Roger var nog oxå glad att dom kom och som den snälla hjälpande person han var så ville han nog säga till dom: sluta nu innan ni oxå drabbas....
Jag kommer att minnas honom som han var innan alkohol och droger tog överhanden, som den snälla roliga, glada positiva bror han var, I mitt hjärta kommer han att finnas kvar för evigt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0