Andra natten

gick om möjligt ännu fortare. Sov till halv 3 idag oxå, känns som det är ganska lagom. Sen sova ett par timmar innan man duschar, dricker ett par baljor kaffe, verkar som det funkar. Verkar som jag redan kommit på vad som funkar, känner mig inte ens seg när jag vaknar...mysko, har en förnimmelse av att när jag jobbade natt en kort period för många år sen så kände jag mig som om jag hade varit på fest varenda gång jag vaknade efter ett arbetspass....sen tog det ett par dagar att bli som folk igen och då var det dags att jobba igen, Kanske det berodde på att jag hade små barn då, äldsta dottern gick i  lågstadiet och yngste sonen gick på förskolan eller "lekis" som det hette då, och jag fick sova bara dom timmar han var där, mellan 8 och halv 12, sen stod han och petade mig i ögonen och sa: inte blunda mamma, du får inte sova och trött som häst svarade jag att , nejdå mamma sover inte jag bara vilar ögonen lite...men mina snarkningar avslöjade nog mig för han gav sig aldrig och sömnen blev minimal, så det är nog det jag har haft i bakhuvudet när jag varit rädd för att inte kunna sova efter att ha jobbat natt, men det funkar ju.....Det känns roligt att jobba igen, var ett tag sen det kändes så, så nu ser jag bara framåt. Ska fixa lite mat nu och sen återgå till mina "nya" rutiner och sen fara iväg för det sista arbetspasset för den här gången........sen är det 9 dagars ledighet som gäller=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0