Snö snö och åter

snö...när ska det sluta snöa? Vill inte ha mer snö nu, nu ska det bli vår och varmt...har den inte kommit när den ska så behöver den inte komma nu!!! Jag har ingen lust att köra hela nätterna i massor med snö, långt in i skogarna, det finns så det räcker nu. Det finns så barnen kan åka skidor och pulka i Klacken på sportlovet och efter det så kan det bara försvinna....vips så genom ett slag med ett trollspö så är det borta=). Vill verkligen ha vår nu, man blir såååå trött på den låååånga vintern och längtar till solen lyser och värmer, allt blir liksom lite lättare då.

Nu väntar 3 nätter och sen är det 9 dagar ledigt igen=). Så himla skönt...hinner massor när man är så långledig, känns som man har semester varannan vecka ....

Om en vecka fyller trollungen 1 år, herregud vart har tiden tagit vägen? Nu är ju inte hon heller nån bebis längre, det går alltför fort. Men det är ju roligt oxå att se hur hon utvecklas, en busigare och påhittigare unge får man leta efter, envis som en åsna och en vilja av stål, håller igång sin mamma hela dagarna, inte många lugna stunder där inte, men det är väl så det ska vara=).

Nej nu ska jag försöka få på mig kläder efter duschen och ge mig ut och försöka handla lite...det är bland det tråkigaste jag vet, allrahelst på förmiddagarna när rullatorracet pågår, det håller jag mig helst undan....men så är det det där med att hitta på vad man ska ha till middag, är så himla fantasilös när det gäller mat, men det kan bero på att det får inte vara för avancerat och helst gå fort...då blir man kanske lite begränsad=). Sen gäller det att efter middagen få till den där extra lilla slummern innan man ska iväg, ska kanske sätta lite fart då........

Kommentarer
Postat av: Ninna

Snön kan vara kvar till och med sportlovsveckan, för det är kul om barnen/ungdomarna får chans till vinterlek och vintersport under lediga veckan.



Ditt barnbarn, som är ett, samlar på sig ord och intryck och lär sig massor varje dag. De kan och förstår mer än vad man kan tro.

2009-02-06 @ 17:29:04
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Veronica

Kör försiktigt ute i snön :) Kramis

2009-02-06 @ 17:44:53
URL: http://veronicaolsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det är helt sjukt vad tiden har gått fort! 1 år!!! Helts sanslöst =)

Jag planerar för fullt inför hennes stora dag. Det är nog kanske mer "min" stora dag =)

Nåja, hon kommer nog tycka det är fint med människor omkring sig och dessutom en massa roligt papper och förhoppningsvis kartonger att krypa ner i...



Kör försiktigt nu! "orolig"



Kram

2009-02-06 @ 21:39:48
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tyvärr så får vi nog stå ut med eändet ett tag till, maj eller nått.

2009-02-08 @ 08:28:29
URL: http://argentumstella.blogg.se/
Postat av: Ingridi

Du har visst fullt upp med barnbarn, hund och snö har ni så det blir över och vi som ingen snö har.

En fråga var ligger Ljusnarsberg?

Tittar på kartan men ser ingenting, är kanske blind.

En annan bor i Skåne.

Kram Ingrid

2009-02-10 @ 19:09:52
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0