Länge sen jag skrev

jo jag vet det, men jag skyller på facebook. På nåt sätt så glömmer jag bort bloggen när jag är ute så mycket på facebook,beroende av det kanske....får nog akta mig lite för jag vill ju inte att datorn ska ta för mycket tid. Kan förstå ungdomarna som lätt fastnar i timmar vid datorn, känner att jag är på väg dit själv, inte bra:( Just nu sitter jag på jobbet, sååååå lite att göra för tillfället, hoppas det ändrar sig snart, ja inte så att jag menar att folk ska bli sjuka utan att de som är för sjuka ska komma hem igen, det är lite så det är nu och det blir väldigt långa nätter när det är lite att göra. I helgen satte jag upp alla stjärnor och stakar igen, blir så mysigt och fint men lagom mysigt att tampas med dom innan dom är på plats! I år gick det åt 2 stjärnor och 1 stake, dom blev jag så osams med så dom hamnade i soptunnan och nya införskaffades, sen fick yngsta dottern se till att de hamnade där de skulle så nu hänger tom stjärnan rakt, det skulle den aldrig ha gjort om jag hade satt upp den, vet inte varför jag och såna saker inte går ihop...kan det vara att jag saknar nåt.......tålamod heter det visst! Kvällen avslutades med att dottern och jag tittade på mammas pojkar( som gick i repris) och myste med tända ljus,pepparkakor och julmust, riktigt adventsmys var det.Kallt har det blivit idag oxå under tiden jag sov så i kväll när jag skulle åka till jobbet så hade låset i bildörren frusit,tur att jag hade låsspray och låsolja sen förra vintern och att det låg i ryggsäcken och inte i handskfacket i bilen, det har ju hänt det oxå, så det var ju snart avhjälpt men sen blev det ju att skrapa rutor oxå och det är ett attans skit rent ut sagt så nu har jag varit förutseende i natt och parkerat nära husväggen och lagt 2 filtar över framrutan så nu får vi se hur det går när klockan är 7 och det är dags att fara hemåt. Ska ta en kopp grönt the nu och snart är det dags att fara ut på sista rundan innan det är morgon och en varm skön säng väntar, är dessutom ledig 2 dagar:)

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Såg att det var tänt i ett fönster på Laxbrogården i morse när jag körde till jobbet. Det hängde röda gardiner i fönstret. Blev lite full i skratt och tänkte att det var kanske de där gardinerna som hängdes upp osydda :)

2009-12-02 @ 19:50:34
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: maritha

Jo du Birgitta det stämmer allt, det är dom där gardinerna som jag klippte isär men inte fållade, jag tänkte att jag ska göra det sen, efter jul när jag har mer tid men mina ungar dom bara gapskrattar när jag säger det...undrar varför?

2009-12-03 @ 19:28:08
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Lilla B

jag tror du slänger dem.... :) inte faen sitter du o syr julgardiner efterjul.

2009-12-03 @ 19:51:10
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Skönt med en dotter som kan hjälpa till och få det rätt.

Kram Ingrid

2009-12-04 @ 23:29:10
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Bella

Visst fastnar man lätt i facebook. Man hinner inte med livet för man måste skörda och sköta sina djur. Haha! Jag är värre än barnbarnen.

2009-12-09 @ 22:46:16
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0