Vilken härlig dag

har varit på en lång skön promenad med hunden. Vi gick på en stig i skogen och hon fick springa lös, massor med snö var det men det var bara bra för då blir inte lilla vovven så skitig, men skitigt och blött var det på skogsvägen vi kom ut på som leder tillbaks till byn....fy attan det var inte roligt alls att försöka hålla både sig själv och hund uppe på snöplogkanten, jag halkade och hunden trilskades=(. Vi fick ta vägen över gruvorna, där låg iaf snön kvar, var bara på några ställen den smält och färgat vattnet kopparbrunt och där behövde vi ju inte gå men man blev ändå riktigt blöt om fötterna av den smältande snön. Kanske det bättrar på den förkylning jag börjar få..vaknade i dag och det kändes som om jag hade sandpapper av grövsta sort i halsen, inget snorig och ingen feber men kraxar som den värsta kråka när jag pratar och halsen är lika torr hur mycket jag än dricker. Typiskt att jag börjar jobba i natt igen, tur att jag inte behöver prata så mycket med brukarna eftersom det är natt. Det värsta blir ju att det blir så tyst i bilen, vi brukar ju prata som värsta papegojor, mest för att hålla oss vakna så i natt får väl C prata för oss båda då=) nåja jag tror nog inte att jag kan hålla tyst en hel natt så jag får väl ta med mig vatten och halstabletter så löser det sig nog=).

Kommentarer
Postat av: elin persson

så vaknade jag i söndagsmorse och har världenshosta eter det och idag kom snuvan, fy fasiken för det. Hoppas natten blir lugn. kramiz

2009-04-01 @ 16:52:06
Postat av: Bella

Förkylning är aldrig roligt. Jag har bara haft någon liten släng sen jag slutade jobba. T-banan gjorde väl sitt till.

2009-04-02 @ 11:02:55
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Ninna

Är det öppna gruvhål? Inhängnade?



Hoppas du inte blir lika förkyld som jag är idag. Det bara rinner från näsan.

2009-04-02 @ 20:05:32
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Elin Persson

har du med blivit förkyld här är båda dunder förkyldma man tål inte dagsljus och näsan rinner som ett vattenfall.

Krya på dig. kram

2009-04-04 @ 19:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0