Allhelgonadagen idag

och det betyder tända ljus på gravarna, gå i kyrkan och minnas alla nära och kära som gått bort. Började med en tur till Ludvika där barnens pappa är begravd tillsammans med sina föräldrar. Lina tände ljus för pappa och farmor o farfar, sen gick vi till Mac Donalds och åt hamburgare innan vi återvände till Kopparberg  och jag lämnade Lina o Alex för att möta " söstra mi" och Mamma för att gå till kyrkan. Efter kyrkan gick "söstra mi" och jag ut till "nya" kyrkogården och tände ljus på mormor o morfars grav, sen vidare till Inger (yngsta syskonens mamma) och sen avsluta med "moster" Pias och kusin Peters grav. Det är såååå vackert och fridfullt att vara på kyrkogården en allhelgonakväll, alla fina ljus och lyktor som brinner och mycket folk...
Men nu blir det mindre fridfullt...ska skjutsa en massa utklädda ungdomar till Finnfall på fest, och dom är minsann varken tysta eller fridfulla=)
Nåja man ska väl ha lite av allt förstås. Lina och Alex är iaf tysta och lugna, dom sitter och tittar på film, en massa skräckfilmer idag, dom var på fest igår så idag får dom ta det lite lugnt=).
Ska väl hämta festprissarna nån gång i natt oxå, så jag funderar på om jag ska sitta uppe och vänta tills dom behagar vilja fara hem eller om jag ska lägga mig och sova och dom får ringa och väcka mig....ett dilemma vetif*n hur jag ska göra...får klura på det=).

Kommentarer
Postat av: söstra di

Jaha...va det så han sa :-) kanske att jag kan komma ihåg det nu.Näääee..troligtvist INTE.Är som en teflonpanna..ingenting fastnar :-) .Kramiz...

2008-11-02 @ 01:18:29
URL: http://anetteenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0