Tiden går fort när man har

trevligt sägs det och det är så sant. Äldsta dottern har varit på besök, hörde hur det pustade och frustade i hallen och där stod hon med sin stora mage=) kunde inte låta bli att skratta kommer ihåg själv hur "smidig" man kände sig mot slutet av graviditeten, som en elefant med pjäxor på sig ungefär=). Nu är det inte mer än 21/2 vecka kvar tills bebisen kommer( tror det blir en prinsessa till) men Carro och jag tror att den kommer innan nästa helg. Det tror inte Anna för hon har bestämt att hon ska på Bångbro Folkan på Lördagen....hahaha. Var iaf en trevlig em. Innan hon skulle åka hem så var vi och handlade på Ica och eftersom hennes lilla Ford inte är att lita på så hade hon parkerat vid kommunhuset för att slippa åka över byn om bileländet fick för sig att strejka, om man har gjort sig till åtlöje med en trilskande bil ett antal gånger så undviker man man såna situationer det vet jag av egen erfarenhet och man blir en mästare på det. Men för att vara på den säkra sidan att hon kom iväg följde jag henne till bilen och.....inte F*N startade den, blev till att ta fram mobilen och ringa sambon för undsättning....ringer hans mobil...inget svar...ringer hemtelefon....först ett sprakande ljud och sen en konstig ton...ringer mobilen igen och igen och igen , blänger på mobilen och sen kommer det men vaf*n ser han inte vad klockan är...saknar han mig inte, jag kunde ju sitta halvvägs till Bångbro och han saknar mig inte. Nu råkar hon ju ha en mamma som oftast ser det humoristiska i allting så jag står där och fnissar åt min stackars dotter som gravid i nionde månaden sitter 4km hemifrån i en bil som inte startar och dessutom inte får tag på sambon och klockan är över nio på kvällen, inte så snällt men dottern är av samma skrot och korn så hon tar inte illa upp. Nåja vi fick gå hem igen och hon fick tag på sambon, som hotade med att skrota bilen, jag har själv haft såna bilar så jag förstår han fullständigt=). 

Kommentarer
Postat av: Söstra di

GLÖMSK???Vet inte om det har med glömska att göra,skulle nog mer kalla det snurrig,virrig,disträ m.m finns många ord för det*fniss*.Har du kollat på dom ställena som jag sa,annars får du väl fortsätta söka på dom ställena som du minst kan tänka dig att du lagt dom på :-) .

2008-01-17 @ 10:22:40
Postat av: Äldsta dottern

Ha ha ha... ja, man kan inte göra annat än å skratta... det är ju sånt här man får leva med när man är en Englund! ^^)

2008-01-17 @ 12:33:51
URL: http://annaenglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0