Blir så F*******d

när jag läser i tdningarna om Rödebymålet=(. Den enda det är riktikgt j'a synd om det är pappan som sköt. Jag förstår honom verkligen, år efter år av trakasserier av snorungar som tror att dom kan göra vad som helst utan att något händer. Det är inte ett dugg synd om den 17-åriga ungj*n som sitter i förvar och är åtalad, sen kan hans patetiska far gå ut i pressen så mycket han vill och tala om vilken fin och trevlig son han har, det är ändå ingen som tror på det, tänk om han hade brytt sig i ungen innan allt det här hände och inte låta en snorunge vara ute och leva rövare hela nätterna. Jag säger inte att det är rätt att en 15.åring dör eller att man har rätt att skjuta någon, men vad i h*e hade han på deras gård att göra mitt i natten och jag kan iaf förstå pappan att han agerade i affekt av rädsla för vad de kunde göra hans son, efter allt de hade gjort innan, att det slog slint efter att ha trakasserats så länge och ingen gör något. Det är inte bara i Rödeby sånt händer, ungar är ute hela nätter och gör precis vad dom vill utan att någon bryr sig, polisen skiter oxå dom för dom får ändå inga straff och föräldrarna sitter hemma och hoppas att telefonen inte ringer och nån säger att deras unge har varit inblandad i nåt för det har han väl inte? inte deras lille son som är så trevlig och snäll och som bara lever för sin sport eller vad det nu kan vara som intressar avkomman, nåt brottsligt sysslar han då inte med iaf det vet dom ju och har han varit inblandad i nåt så har ju naturligtvis blivit indragen av nån annan och det var ju inte så farligt menat, känns det igen när man läser tidningarna?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fortsatt bra dag :)

2008-02-27 @ 16:38:36
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Hanna

Kan inte annat än att hålla med. Vi kanske ses i helgen.. :-)

2008-02-28 @ 07:43:20
Postat av: Jungfrun

Jag håller också med....pappan kunde väl ändå hålla truten tycker man.

2008-02-28 @ 13:58:40
URL: http://jungfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0