Vilken jävla dag

på ren svenska. Hade bråttom till jobbet, blev så jäkla försenad av olika anledningar....så trampade pelle i bott....och vad händer jo i högra ögonvrån ser jag en mystisk volvo som är placerad på en liten jäkla skitväg i Björkäng....där har jag sett polisen stå förut så jag blir lite missstänksam och ja mycket riktigt efter en stund ser jag bilen komma närmare och helt plötsligt så ser jag ......rött ljus, blått ljus, rött ljus , blått ljus....för i helvete jag måste ju få en chans att stanna på ett bra ställe, kan juför fan inte bara tvärnita heller.....stannar och vår lilla P kommer fram och ber att få se på körkortet...det får han så gärna, sen vill han att jag blåser i hans lilla apparat och det gör jag oxå så gärna, men sen kommer det.....jag har en liten kollega här i bilen som vill prata med dig om hastighetn, ja laglydig som jag är så följer jag med P till den väntande polisen i den civila polisbilen och där sitter han....den lilla kameramannen, se här säger han och sticker en kamera under näsan på mig, det är 90 här och du körde i 114, jaha säger jag och låtsas som jag ser, glasögonen ligger i fickan och jag ser inte ett jävla skit.....p börjar att skriva ut boten och talar om att om jag erkänner så är allt ur världen, vadå erkänner ....för i helvete hur mycket bevis ska dom ha...räcker det inte med att dom har filmat eländet, nåja nu fick jag iaf en giltig orsak till att komma försent till jobbet och jag upplyste iaf lille polismannen att om jag hade haft forden kvar så hade det aldrig hänt för den hade aldrig kommit upp i den hastigheten, då säger han: är det en fiesta........hur i helvete visste han det....ha ha ha Upplysningsvis så var jag 1 km från en prick och 6 km från att körkortet rök åt helsefyr så va fan....vad gnäller jag för=)

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Fy fasiken! Det kunde gått åt helsicke. Grattis till ett körkort i behåll!!

2008-12-31 @ 11:53:11
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Jungfrun

Oj då, i Björkäng har jag släkt.....tror jag vet vilken väg du syftar på. Den leder upp till deras gård.

2008-12-31 @ 20:48:42
URL: http://jungfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0