vissa dagar

ska man inte gå ur sängen=(, det är såna dagar när allt går på tok. Började på en gång med att en trött o morgonsur Ecke skulle åka med till jobbet, hur kul är det att ha en sån i bilen.....Sen skulle jag ta ett par prover på en vårdtagare ( som naturligtvis inte bor på Grönboda förstås) när jag kom dit ville hon ta proverna i v arm men jag visste sen förut att det är bättre i h arm, men nejdå jag fick sticka henne där HON ville och resultatet blev INTE EN DROPPE BLOD=(, provade två ggr men samma resultat. Fick då ta i h arm men såg då att dom lila rören var slut, fick åka tillbaka till Grönboda, tar två nya rör tillbaka till tanten ska till att sticka, upptäcker då att jag tagit fel rör, tagit blå istf lila....Drar en lång ramsa tyst för mig själv, ler ett påklistrat leende mot tanten, ursäkta jag tog fel rör slänger mig i bilen för att hämta nya rör, återkommer till tanten sticker henne tar det turkosa röret först, går galant blodet rinner så fint i röret och fylls helt, tar bort det sätter dit det lila röret, sen blir det hjärnsläpp...röret fylls till hälften och sen är det som om jag har tömt den stackars tanten på allt blod hon hade,kommer inte en droppe till. Ger upp tar rören  och remissen och åker till vc, när jag parkerar utan för upptäcker jag att det lila röret är BORTA....var f-n är röret? vänder upp och ner på allt i bilen och där...under sätet har det ramlat, tar båda rören går in på lab och frågar: räcker ett halvt rör? javisst svarar sköterskan det ska vara ett halvt av den och visar pilen på röret...då ramlar tioöringen ner, ja naturligtvis ska det vara det, ibland visar man verkligen vilken virrpanna man är=). Sen har resten av dagen rullat på i den stilen....Undrar om hyresvärden har fått ett rejält släpp han oxå idag , för när jag kom hem så hade hyreslapparna kommit men jag hade fått TVÅ..får man det när det står två namn på dörren eller är det för att det är två ingångar till lägenheten? Nejdå det var ingendera för på den ena stod namnet på söstra mi, som bor i samma hus, men var inte orolig kära syster dom landar i ditt brevinkasr i möra ( orka inte gå en trappa upp idag)^^)

Kommentarer
Postat av: Anette Englund

Han hade förmodligen samma tanke som dig syster yster...jag örk inte gå en trappa upp ;-) !Tyckte väl du kunde få göra det istället eller annars så får du mer än gärna betala min hyra oxå :-D !

2007-09-05 @ 21:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0