Har varit i Vingåker

o firat midsommar=), jag Erik o Lina har varit hos Tobbe, Carro o prinsessan. Vi var till Julita på eftermiddagen så prinsessan fick dansa runt stången, det var mest farmor o mamma som dansade o hoppade som grodor o var grinollar o skrattollar o allt vad det var och prinsessan bara hade stora ögon och undrade vad i allsin dar det hade tagit åt alla^^),sen äkte vi till Vingåker och åt färskpotatis ,sill,skinka gräddfil o Carros goda legymsallad,efter det blev det jordgubbar,glass,browniekaka o kaffe och sen kunde vi nästan inte röra oss=), På kvällen spelade vi monopol och Erik förlorade först och Tobbe vann men jag undrar om han inte fuskade för han låg sämst till från början men helt plötsligt vände det för han hade så innibaljan med pengar, han hade ju hand om banken liksom.....hehe. Kul hade vi iaf och sen avslutade vi kvällen med en gammal film från 70-talet o lite chips o läsk så klockan blev närmare halv 2 innan vi kom i säng och vi somnade som klubbade sälar. Vaknade 9 i morse av att Tobbe o prinsessan kom ner o talade om att kaffet var klart=) efter frukosten var det dags att lämna Vinåker för den här gången och styra kosan hemåt, skulle nämligen börja jobba kl 13=(, det regnade som bara attan hela vägen tills vi kom strax norr om Örebro så det var ingen höjdare att köra. När vi kom till Fornaboda var det poliskontroll o jag fick båsa( ger inte mycket utslag på fanta light=) och det var väl ok, men så började dom intressera sig för däcken fram och dom visste jag ju inte var dom bästa och eftersom dom var URDÅLIGA för att vara ärlig så utfördes en flygande men dom hittade inget mer att hacka på så jag slapp böterna (1200/däck) utan istället får göra en ombesiktning på däcken inom en månad, det var ju snällt av en polisman som inte såg särskilt snäll ut^^). Blev på det viset sen till jobbet o hann bara hem o byta om o vända så jag har mer eller mindre känt mig som en zombie och är skittrött. Lina sover i Löa, o Lisa i Ställdalen och Erik har hotat med hämtning i Mårtenstorp i natt så det är väl bäst att inta horisontalläge, men ska iaf inte börja jobba förrän 13 imorgon också, Natti Natti .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0