Operationen

I morgon är det två veckor sen operationen....och två veckor sen jag skrev nåt sist. Orken har som inte räckt till mer än att sova, träna och andas. Lisa körde ner mig till Linde och jag gick för att ta de prover som skulle tas innan....sen vidare upp till ortopeden där jag fick göra ännu en dubbeldusch och ta på mig ett par trosor som nådde till armhålorna och en nattskjorta som skulle knäppas bak....det var inte det lättaste så det fick räcka med en knapp och så fick jag låtsas som att det regnade när dom fina mormorstrosorna syntes bakifrån. Fick vänta till kvart över elva innan dom kom och hämtade mig till operation. En helt underbar narkossköterska gjorde att jag kände mig trygg och till och med sa att dom fick förbereda operationen innan dom sövde mig, vilket jag ångrade lite när jag blev fastspänd och inlindad i gröna skynken från topp till tå....kände lite att paniken kom men återigen var hon där narkossköterskan som jag tror var en ängel och jag blev lugn....halv tolv tittade jag på klockan och sen var jag borta. Vaknade av nån ropade på mig och blev så glad för den där känslan av att inte kunna andas som det blivit vid mina andra två operatioer, den fanns inte där....jag kunde andas normalt och kände mig inte ens trött som jag gjort dom andra gångerna. Dom frågade direkt om jag ville ha nåt och eftersom det kändes som en öken i munnen så var vatten och kaffe det enda jag ville ha och det fick jag också....en liten burk med vaselin att smörja läpparna med också för fy attan vad torra dom var. Klockan var tre när jag vaknade och kvart över fem kom jag tillbaka till avdelningen.....trött och yr av alla mediciner så var jag ändå tvungen att resa mig och gå ett par steg några gånger under kvällen men däremellan sov jag.....underbar personal som verkligen fokuserade på att jag skulle vara smärtfri och det var jag också. Lite orolig sömn blev det under natten då det togs prover varannan timme men jag somnade om direkt så det var ingen fara.....väntade på ronden dagen efter men den blev inte riktigt som det var tänkt....skriver om det i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0