en dag i nuet

Vaknade halv sju av mig själv idag...när hände det senast. Väntade till sju och ringde vc som ringde tillbaka kl åtta. Då blev det fart på dom och jag fick en tid inom en halvtimme...så sjukt att man ska hela tiden behöva ringa och tjata och påminna dom....man måste fan vara tillräckligt frisk för att orka vara sjuk. Fick träffa en läkare som trots att han inte var svensk, pratade svenska så man förstod och verkligen tog tag i det som inte den andra jävla fetknoppen som inte förstod vad jag sa gjorde....om man ordinerar en medicin så måste man väl för tusan följa upp att den fungerar...men nu satte han in precis de mediciner som jag bad om för fyra veckor sedan...och till och med lyssnade på hjärta och lungor, vilket ingen annan har gjort....för första gången sen jag blev sjukskriven så kände jag mig glad och tacksam när jag åkte från vc....det tog bara fyra månader.....
Kranen i köket gav upp också så Trille fick ta sig en sväng hit men eftersom som han själv sa....var för fet och osmidig att krypa under diskbänken så fick en av de Estländska killarna komma och hjälpa till....men en ny kran kom på plats så nu hoppas jag att det inte blir fler missöden...
Lina ringde och ville att vi skulle åka till Djäkens och bada så det gjorde vi några timmar, så härligt skönt i vattnet....drog sen ner till mamma med lite mediciner som fattades innan jag kom hem och bara landade....trött som attan men ändå glad....en dag som tog mig flera steg framåt....en dag i nuet och morgondagen är en annan dag....den blir nog bra den också...ska hämta Charlie på dagis och hon och jag ska åka till djäkens....sen ska dagen avslutas i Lindesberg....ser fram emot det......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0