Ljudet av en fläkt

vaknade i morse av att jag trodde att nån lastbil var till systemet och levererade...men låg och irriterde mig på att han lät bilen vara igång hela tiden, det brukar dom aldrig göra....försökte somna om och lyckades en liten stund men vaknade och det lät fortfarande som att bilen var igång....tog en lång stund innan jag insåg att det var fläkten jag satt igång igår kväll en bit ifrån sängen som lät....så jäkla trött som jag var idag var det längesen jag var....helt jäkla klappslut. Men tisdagar är ju den dag i veckan som jag inte bara kan ge efter för tröttheten och låta kroppen bestämma....är ju handling åt mamma....tack och lov så var det inte så tungt idag, blir väl desto mer nästa vecka.
Jag vet inte om jag är extra känslig just nu när jag vet att jag skulle ha varit uppe i Frostviken eller om det är värmen som gör att mitt tålamod är typ noll och humöret svänger som en pendel....men jag orkar fan inte höra allt jag inte kommit ihåg eller gjort fast det inte är nödvändigt precis nu....när jag gjort det jag vet att jag måste......att jag har barn och barnbarn som jag också vill dela min tid med har mamma väldigt svårt att förstå.....men så har det varit hela vår uppväxt....men det är inget jag tänker älta eller gå in närmare på.....det gynnar ingen och man kan aldrig backa tiden....så därför har jag öst kärlek över mina ungar och kommer alltid att sätta dom först....vad som än händer så kommer jag alltid att finnas där för dom...och vad som än händer kommer jag aldrig att svika dom.....
Var upp och vattnade gravarna i kväll, det behövs varje kväll nu när det är så torrt...och vad händer.... på nåt jäkla vis fastnar jag i vattenkran och det nyper till så blodet rinner.....sånt som bara händer mig....blev glad att moster ringde och tackade för att jag skött om alla blommor så bra...hon och kusinerna hade varit  till Hjulsjö och på väg hem till Ludvika hade dom varit upp på kyrkogården....mamma och moster är så olika.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0