ingen morgonmänniska

Vaknade före fem i morse...vad är det som händer? jag har aldrig någonsin varit morgonmänniska och så händer det här ....jag vägrade att kliva ur sängen så tidigt så där fick jag ligga och sno....läste lite, kollade fb flera gånger men när klockan närmade sig nio och jag fortfarande var vaken så tog jag till den sista utvägen....drog igång en podd och då somnade jag...poddar är som godnattsagor för mig....somnar alltid efter halva tiden.....
Åkte ner till mamma på eftermiddagen då jag visste att hennes ena ögondroppar var slut och jag hade hämtat ut nya....vi fikade som vanligt och jag skrev nota för tisdagens handling. Plockade ner det jag tvättade i tisdags och strök det...hon ville att jag skulle stanna och hjälpa henne att ringa moster Alva efter kvällsmaten så när personalen kom så fick hon ge mediciner och ögondroppar så fixade jag resten....jag råkade väl tillrättavisa min mycket bestämda mamma på nåt sätt så hon spände ögonen i mig och sa: Du ska inte lära din mamma att göra barn....det uttrycket har jag aldrig hört förut och jag är ju van vid att min mamma är ganska frispråkig....men nu var det en personal där och jag såg att hon inte var van vid sånt....min mamma kan få mig att vilja sjunka genom golvet alltför ofta.....men jag har väl vant mig efter alla år.....Jag värmde maten åt mamma och ringde moster så dom fick sitt vanliga lördagssamtal....två egensinniga men så härliga tanter....känner att så mycket moffa finns i dom...och mamma säger att så mycket mommo finns i mig....ja det kan jag ta och vara glad och stolt över för finare och snällare mommo än min finns inte....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0