schema

Fick schemat från Frostviken idag så 16 juli drar jag norrut....det är med blandade känslor...skönt att komma härifrån och få träffa alla underbara vänner däruppe...men samtidigt den där rädslan att något ska hända när jag är så långt bort...pappa gick ju bort när jag var där och jag vill inte uppleva det igen...sen är jag ju hela tiden så rädd för att mista mamma...min sista trygghet...hur ska jag klara mig när den dagen kommer...jag ber till gudarna att det inte kommer att slå till som en blixt fdrån klar himmel ännu en gång utan att man sakta kan förbereda sig mentalt på att den dagen kommer...annars vet jag inte hur det går...
Peter ringde idag och berättade lite om skvallerkärringen som har såna problem...problem med sånt som hon inte vet ett jäkla dugg om eller har med att göra överhuvudtaget...snart är gränsen nådd och jag ringer upp kärringjäveln, men då vet jag att jag inte kan behärska mig utan säger kanske lite för mycket....så jag andas och försöker låta det vara så länge....
Idag är det iaf en av dom lite bättre dagarna...inte så ont i magen över saker som får mig att må dåligt...dåliga och bättre dagar...inte bra dagar...men jag får vara nöjd med det så länge...försöker ta ett steg i taget...en dag i taget mot ett bättre mående. Bara jag slipper fler smällar så ska det nog gå framåt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0