Snö snö

och åter snö...nu tror jag att jag emigrerar snart. När jag vaknade idag så snöade det för fullt, känns såååå onödigt, det har varit så skönt på nätterna när vägarna varit bara. Det tar inte alls lika lång tid att åka och nu när det är ljust redan vid halv 6 så har det känts lättare och lättare att jobba. I förrgår natt såg vi tom en grävling, trodde nog att dom sov längre, för det var på väg mot Gammelbo. Allmänningbo och där i skogarna ligger ju mycket snö kvar. Det är inte lika mycket älgar på vägarna nu, bara nån enstaka då och då. Kanske beror det på att det inte är lika mycket snö i skogen så dom behöver inte söka sig ut mot vägen, vad vet jag. Rådjur och harar är det massor iaf och rävar, dom springer kors och tvärs över vägarna, ibland är dom rena självmordskandidaterna=). Nu är det en natt kvar och sen långledig, ska bli riktigt skönt. Ska ta och gå ut med den nödiga jycken, till ICA och handla en påse pommes frites, hade tänkt mig helt vanlig kokt potatis till kotletterna men nej då...protester från dom bortskämda terroristerna, dom skulle ha pommes frites och ja som vanligt får dom som dom vill=). Idag får dom som dom vill för att jag inte orkar argumentera med dom, vill bara få maten överstökad så jag kan lägga mig och sova ett par timmar till, vaknade alldeles för tidigt idag med tanke på att jag ska ut tredje natten i kväll och jag har ingen lust att vara som en zoombie i natt.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

ja snö kan man vara utan nu, vi vill ha lite vår nu.

Dom små vår blommorna tittar ju fram så kung vinter kan in i garderoben och sitta där en lång tid.

kram Ingrid

2009-03-23 @ 22:29:11
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0