Har träffat en klar kandidat till

titeln Sveriges otrevligaste läkare idag=(. Det började med att yngsta dotterns skolsköterska ringde vid 15 tiden och sa att Lina hade så ont i vänster sida, det började lite smått i söndags natt men nu hade det eskalerat och gjorde jätteont. Jag ringde till vår läkare G.F men han fanns inte där så då ringde jag vårdcentralen i Storå eftersom Lina var där och hon skulle få gå komma på en gång lovade sköterskan,jag satte mig i bilen och åkte till Storå vc och väl där träffade jag en sköterska som talade om att Lina var inne hos läkaren. Jag satte mig i väntrummet och snart fick jag komma in till läkaren oxå. Hon upplyser mig om att Lina har en uvi och ska få penicillin men i samma andetag säger hon oxå sen skulle ni ju inte kommit hit utan gått till er läkare, javisst säger jag men han var inte där idag. JAG SKITER I VAR HAN ÄR skrek den otrevliga läkaren, HAN SKA TA HAND OM SINA PATIENTER....ANNARS SKA NI GÅ TILL VÅRDCENTRALEN. Jag antar att hon menade vc i Kopparberg, jag svarade henne inte för då vete f*n om jag hade kunnat behärska mig.Jag trodde att man har rätt at t gå till vilken vårdcentral man vill, men jag kanske har fel? Är det nån som vet? I vilket fall som helst så trodde jag att som läkare är man proffessionell och och inte bemöter sina patienter otrevligt,stackars alla Storåbor som måste gå till en sån otrevlig läkare vi behöver ju iaf inte gå dit nå mer, nej vilken tur att vi har våran GF som man kan ringa till mitt i natten om det krisar utan att han är otrevlig. Nästa gång jag möter den här "ruggugglan" i korridorerna på Grönboda så kommer jag att behandla henne som luft,mycket dålig luft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0