Värdegrund

Igår hade jag mina små lyckopiller här då deras föräldrar är på kurs....Älskar verkligen att prata med John, så underbar och totalt utan filter i det han säger. Han berättade att mamma städar och diskar och pappa är bara jobbig....att han måste ha tre ögon för mamma hittar ingenting och han hade fått en overall av farmor och hon är gammal som du mormor.....älskade unge du ger mig så mycket kärlek och kraft att orka i allt skit.
Idag skjutsade jag Lina till psykologen i Nora igen men nu var det sista gången....hoppas min unge får må bra igen....frågade henne vad hon ville ha till lunch och hon valde stekt torsk med potatis, gräddsås och rårivna morötter....en barndomsfavorit som jag lagade under tiden hon fick sova en stund på soffan....älskar mina ungar mer än jag kan beskriva och gör allt för dom.
En ssk från Solgården ringde och sa att mamma hade varit pigg idag och varit upp och ätit frukost, till skillnad från igår då ssk ringde och sa att hon bara sov och hade en tanke om att skicka in henne, vilket jag sa tt vi skulle avvakta till idag.....var ner till mammas lägenhet och hämtade ullfilten hon älskar och åkte ner till Solgården. Där låg mamma och sov med bara en tunn filt över sig....en fallmatta låg nedanför sängen...Varför? tre personal satt i kontoret som är i samma rum som mamma ligger i....kände att jag inte ville väcka mamma för vad skulle jag prata med henne om med tre personal som satt och lyssnade på vad vi säger....för ingen av dom hade vett att gå ut och lämna oss ifred. Värdegrund...den utbildning vi i vården fått....den som är så jävla viktig att vi i Lindesberg kommun har fått en massa tavlor uppsatta på väggarna med alla jävla värdegrunder....efterlevs dom? nej inte ett jävla dugg...och absolut inte i Ljusnarsbergs kommun....ringde socialchefen men såklart var hon på tjänsteresa och återkommer på måndag....jaja det är ju höstlov nu....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0