Mormor Annas födelsedag

Orolig sömn som vanligt....somnar tidigt men vaknar av en mardröm....tar en stund att slappna av...lyssnar på en podd och somnar om....så har jag typ lyssnat femton minuter på en podd och inte hört slutet....och det upprepar sig ett par gånger varje natt. Drömmer varje natt om han, den finaste också...inga konstiga drömmar utan mer som att jag betraktar han....ibland måste jag skratta åt vilka tokiga drömmar jag har om han......ja han finns med mig, den första jag tänker på när jag vaknar och den sista jag tänker på innan jag somnar...och så är han med mig i drömmen....och så kudden....den som gör mig trygg och som jag alltid somnar med.....
Var ner till mamma idag och tog hand om tvätten som jag tvättade i tisdags...hjälpte henne med den årliga enkäten från socialstyrelsen och lite annat....det gör så jävla ont att det är bara hon och jag nu....mer och mer kommer sanningen ikapp och bubblan spricker....det närmar sig det datumet jag fasar för och det gör så jävla innihelvete ont......idag var det min älskade mormor Annas födelsedag och i morgon min största manliga förebild, min älskade morfars födelsedag....varför får man inte ha dom man älskar kvar för evigt....livet är bara en massa prövningar och smärta över dom som man älskar och mister...vad är det man ska lära av det...är det en lärdom för något annat....ja det lär vi inte få nåt svar på....tre nya familjemedlemmar kommer under året iaf.....i augusti, september och november blir jag farmor, mormor och moster.....tre nya människor att älska......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0