sista natten

Natten var lugn, bara två falsklarm och två som var snabbt avklarade. Men halt som attan och stundtals snöade det som bara sjutton. Hade lite ångest för hemfärden då jag inte känner mig säker med den här lilla bilen, men det gick bra trots att det var såphalt på vägen...men det var ju inte direkt så att jag kunde hålla hundra...mer 70-80 så det var tur att det var söndag morgon och nästan ingen trafik...huvva vad många som skulle ha retat sig på mig annars....Sovit bra och känner mig inte trött...skönt att känna så och nu är det bara en natt kvar sen är jag ledig en vecka. Bara dessa satans mardrömmar och konstiga drömmar...undrar vad det beror på...mattänket har varit helt ok hela helgen och det märks på mitt mående. Nu ska jag bara ha fokus på att det ska fortsätta så även när jag är ledig. Anna och Lisa har varit hos mamma idag och skickade på snap...det gör också att jag blir glad och mår bra för då behöver jag inte ha dåligt samvete för att hon är ensam hela helgen...är så glad för mina snälla goa ungar. Hoppas att veckan som kommer blir bra och inga mer sparkar...jag ska göra vad jag kan och mer kan jag inte göra...nu är det dags att göra sig redo för natten, men när jag jobbar med bästa kollegan så är det bra nätter...även om gubben gapar och skriker på oss och det är misär på andra ställen så har vi roligt när vi jobbar och skrattar mycket...sen att en vårdtagare sa att hon var glad att det var vi som kom för vi är hennes favoriter gör att man blir glad och vet att man har ett underbart jobb trots att det är tungt ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0