Glad och lycklig

Ännu en lugn natt i hemvården...det är skönt att det inte är nån som mår dåligt eller gör sig illa men nätterna blir väldigt sega och långa...tur jag har mina vänner i grupperna nattarbetande vårdpersonal och undersköterskor...då kan man ju alltid prata med dom en stund.
Somnade lika fort i morse och vaknade strax före fyra...åtta timmar sömn är precis lagom...det blev en mugg varm o´boy innan jag somnade...ja jag vet att det är socker i den men jag blev så jäkla sugen när nån annan skulle dricka det efter nattjobb...lite får man väl kanske synda även om det kan trigga igång sockerberoendet igen, men viljan är stark så det går nog bra.
Känner mig riktigt peppad idag också på min väg mot ett bra måeende...inte ens griniga surgubbar, alltifrån fyrtioårsåldern till nittio ska få mig ur balans...var sur och grinig då men ta inte ut det på mig eller projicera bitterhet och grinighet på mig...jag är inte mottaglig just nu och kan ju välja att hålla mig borta, ignorera och skaka av mig allt negativt.
Nu ska jag vara glad och lycklig och fokusera på allt som gör mig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0