Nationaldag

Idag är det Sveriges nationaldag...jag åkte ner till mamma och motade upp henne ur sängen och klädde på henne lite tunnare kläder. Hon har en förmåga att klä sig i leggings, linne, top och tröja och sen nerbäddad under två tjocka filtar...inte konstigt att hon fryser när hon kommer ut. Jag frågade inte ens om hon skulle bli med utan sa bara att nu ska vi ut och lite var hon ju tvungen att protestera...Vi gick upp till malmtorget där firandet av dagen var...det var väl ok tills det var dags för en talare och då kände jag hur det kröp i mig....jag förstod redan innan vad hon skulle prata om, men jag tycker att just den här dagen kan få vara fri från hur vi ska öppna våra hjärtan och mångfald så man blir spyfärdig....tom mamma frågade när vi kom dit om det var mycket svartingar där...just då såg jag ingen och då sa hon: ja för den här dagen är våran så dom har inget här att göra :) lilla mamma har starka åsikter, så det är väl från henne jag fått det :) Såklart var den finaste där oxå...blir alldeles varm i hela kroppen bara av att se han <3 
Lina och Jenny kom med mina små kärlekar, Erik var i garaget och mekade med bilen han har där...ett sms från han att han ville ha mat...jag bestämde med Jenny och Lina att dom skulle få köttfärslimpa, potatis och gräddsås så efter att ha kört hem mamma så fick jag göra ett besök på ica och sen hem och fixa maten. En stor skål med tomater, gurka och melon gjorde jag oxå eftersom potatis och gräddsås inte ingår i lchf. Jag märker hur det går neråt med vikten men just nu är det rumpan och tuttarna som minskar...hade ju varit bättre om det tog lite fortare på magen, men det är väl för mycket begärt...idag hade jag på mig samma klänning som jag hade när jag följde med han i tvättstugan...det tog emot lite men så tänkte jag på vad han den finaste sa...du ska kunna klä dig hur du vill...och så fick det bli, men jag kände hur jag ville dra upp över brösten hela tiden för det kändes som jag visade för mycket....jag tror inte att han jag följde med ner i tvättstugan bor i det här huset för jag har inte sett han sen dess....mycket märkligt var det när jag ser det i efterhand...han hade ju kunnat fråga nån annan som bor här som han kunnat fråga på sitt eget språk...men han kunde ju svenska oxå även om han pratade engelska från början så han måste ju ha varit här ett tag och då kan det ju inte direkt vara första gången han tvättade....nåja nu har jag lärt mig ännu en läxa och kommer inte att göra om det igen :) I morgon ska jag bara njuta av att det är sista lediga dagen innan två veckors intensivt jobb börjar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0