Äntligen sista arbetsdagen

och det kan jag lova var en strulig kväll. Slarvig personal må man säga skicka hem en vårdtagare utan gröna pärmen , dessutom ingen signeringslista och vederbörande har insulin....inte nog med det två dosetter stod delade och facket för kvällsmedicin var tomt...hade hon fått medicinen? vilken dosett skulle hon ha, skulle hon ha båda? Nu när det är så många vikarier hur lätt hade det inte blivit fel, det är skrämmande att sånt slarv och sån nonchalans får förekomma inte undra på att det blir många  tillbud o fel i vården. Nåja vi löste det på bästa sätt men det kändes inte ok. Erik ,Jeppe o Josse kom och hämtade mig, dom kom direkt från Vingåker så då slapp jag iaf busseländet det var ju skönt=).När vi kom hem så satt grannen i trappen något på lyset, hade tydligen blivit utslängd av käringen igen^^)det enda dom gör är att dricka öl o bråka är det inte den ena som är utslängd så är det den andra, vilket j...a liv dom lever. Nu ska jag krypa ner i snarkofagen och sova fem kvart i timmen, Natti Natti allihop.

Kommentarer
Postat av: Anette Englund

*sjunger*Ååhh så hääärligt med semesteeer...det är skööönt på alla viiis.Eller hur? :-D

2007-07-13 @ 10:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0