ingen ork

Hade tänkt att jag skulle ta itu med en vårstädning idag, men var totalt klappslut efter gårdagen....har inge betydelse att jag gör saker jag älskar och som borde ge mig energi istället.....det funkar inte så eftersom jag hela tiden tar av de få krafter jag har. Vaknade vid tio eftersom jag ställt mobilen på det, men orkade inte vakna då....ett par timmar senare tvingade jag mig ur sängen annars hade det varit risk för att jag stannat där.....en vän frågade mig om jag ville följa med till Bångbro Folkan i morgon då Refreshments spelar där.....såklart skulle jag vilja det, men orken klarar inte det......måste fokusera på att orka jobba och jag går på söndag kväll igen.....förhoppningsvis kan jag klara det lite senare, kanske till sommaren....har det som mål. 
Lisa och Rickard och barnen kom hit en stund idag igen, utan dom hade jag nog inte ens klivit ur sängen. Så tacksam att dom gör att jag inte helt tappar livet.....
Hade en tanke om att laga mat, isterband och stekt potatis....men det blev som vanligt bara en tanke......värmde en djupfryst paj och har efter nästan en timme fått i mig den. Det tar tid när hjärnan säger: ät inte om du inte vill spy upp det....och förnuftet säger ät i den takt det går och behåll det......alltid denna jävla kamp, önskar jag slapp det. 
Är svårt att se den livsglädje jag hade en gång, hur konstigt det känns att den bara försvunnit....hur en människa har makten att trycka ner mig som hon gör, hur oduglig jag är, som ljuger mig rakt upp i ansiktet, som är den falskaste jag någonsin mött....som påminner mig om han som slog all självkänsla ur mig även om det inte är fysisk våld, men psykisk gör lika ont.....tar en dag i taget....kan inte göra mer just nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0