orolig sömn

En orolig sömn i natt då jag blev väckt av ett meddelande klockan två från mellandottern att dom fått sätta i dubbla lampor och sond på lillstumpan.....hur lätt är det att sova sen. Lyssnade på poddar och lyckades somna ett par timmar....för att åter vakna och oroligt titta på mobilen.....I kväll verkar det iaf som att det stabiliserats för värdena ligger på samma som i natt.....håller tummarna att det fortsätter så och att dom kan få ta hem lilla Penny snart och bara åka till USÖ på kontroller varje dag. 
Idag fyller mitt lilla lyckopiller 7 år....vart tar åren vägen.....var ju inte längesen hon kom till världen och bodde här hos mig i 2 år.....det som gjort att hon står mig så nära, att vi har det band vi har....älskar den ungen till månen och tillbaka. Men vi ska inte fira henne förrän i morgon då alla morbröder,mostrar och kusiner kommer....ja inte moster Lisa och Penny då.....men alla andra.
Ska börja på mitt schema på söndag....inte på patrullen ute utan inne på Grönboda....känns helt ok då det är halt ute och jag vill för mitt liv inte halka omkull och riskera mitt nya knä....känns ibland som att jag bara är dum som fortsätter, men vad har jag för val......i det här yrket där det är deltid som gäller och för att man ska orka så har man inte så mycket att välja på.....bara att stå ut och sen fortsätta som vikarie så länge det går.....tar inte ut något i förväg....det får bli så bra det kan bli.
Hoppas iaf att den här kylan ger med sig för jag är inte född att fixa den....kanske jag gör som min vän Monika nästa år....önskar att jag var lika tuff och modig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0