nytt år

Det blev en riktigt fin Nyårsafton med Lisa, Rickard,John och Charlie i Löa. Med trerätters och en massa gott tilltugg till resten av kvällen. Skälade in det nya året med pommac som John trodde var öl så han vägrade att ens smaka på det. Sköt lite raketar och tände tomtebloss inför tolvslaget sen var det tre trötta som satte sig i bilen och åkte hem till byn. Eftersom 2017 var ett riktigt jäkla skitår så hoppades jag att 2018 skulle bli så mycket bättre.....vilket det inte blev.....ettt skitår från början till slut...så därför säger jag ingenting om 2019....det får bli som det blir så gör det inte så ont.
Var ner till mamma idag för att hjälpa henne, Anna var med och skulle handla....en personal kom samtidigt för att ge ögondroppar.....som vanligt de sista veckorna så låg hon och sov och det första man får höra hur dålig hon är....jag bara känner hur jag kastas tillba till uppväxten och hur hon låg i sängen och var dålig.....men nu känner jag bara hur irriterad jag blir för när personalen frågar hur hon mår och jag ser hur hon utnyttjar det och dom hjälper henne mer än hon behöver....hon kan så mycket själv och det ska man inte ta ifrån henne.....det slutar med att jag blir så irriterad att jag säger åt henne att skärpa sig för jag vet att bara personalen gått och vi sitter och fikar så vänder det och när jag skulle åka hem så kom en personal som inte förstärkte hennes gnäll utan var glad och positiv och då blir hon det också....det sista jag hörde innan jag stängde dörren var hennes skratt....tänk om jag en enda gång fick höra det när jag kom också.....
Tänk att man kan bli så skrämd av en person man varit så trygg med.....men under hösten och vintern har h*n förändrats så otroligt mycket......inte samma person längre och jag backar mer och mer.....så mycket jag vill säga till h*n, så många frågor, men h*n bara skrämmer mig.....kanske det blir bättre....kanske bara jag som är för rädd och att självkänslan inte finns.....det handlar ju egentligen om vänskap.....den finaste vänskap jag upplevt.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0