vårdpersonal

Var ner till mamma idag och nio gånger av tio så möts jag av att hon är arg och ledsen över hur personalen bemöter henne....hon är ju blind och jag som vårdpersonal vet ju att gamla människor och speciellt blinda måste få lite tid på sig att vakna på morgonen. Man kan inte bara storma in och tro att dom ska hoppa ur sängen direkt, men viss personal har ingen förståelse för det utan forcerar fram nåt som inte blir bra.Nu var det en personal, ordinarie och gammal i yrket som kom till mamma och hade väldigt bråttom, till och med så bråttom att hon inte kunde vänta på att mamma gick själv till toaletten utan drog henne i armen och och styrde rullatorn....det resulterade bara i att mamma blev yr och nervös så det blev bara fel....då höjde personalen rösten åt mamma och visade att hon blev irriterad....men min mamma tar ingen skit så hon höjde rösten tillbaka och sa du skriker inte åt mig....jag är så jävla trött på att höra hur personal inom vårdyrket beter sig....fattar dom inte att dom är där för vårdtagarna istället för att vårdtagarna är där för att dom ska ha ett jobb så tycker jag att dom ska söka sig till någon fabrik....där kan dom vara otrevliga mot maskiner utan att det gör någonting.
Mina fina grannar, dom två tonåringarna kom i kväll igen med ett fat med meloner av olika slag.....känns så skönt att äntligen efter alla år vara trygg i sitt boende igen...det är nog ingen som riktigt förstått hur illa det varit....det kan man inte förstå utan att ha varit med om det......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0