vaktmästare och mamma/son tradition

Undrar varför det är så svårt att vakna....jag lägger mig inte alltför sent, inte senare än jag brukar iaf och ändå så sover jag alldeles för länge och fast jag vill vakna så går det inte. Drömmer en massa konstigt också.....
Vad har hänt idag...ingenting egentligen....dammsugit, bäddat rent i sängarna, tvättat....duschade och när jag stod i duschen ringde det på dörren....det ringde flera gånger och så helt plötsligt hade han öppnat dörren och klivit in.....han som är vaktmästare här....jag hörde hur han ropade och frågade om jag var i duschen.....precis som han inte hörde det.....jävla skitgubbe.....det är tredje gången han öppnar dörren när jag står i duschen eller sover....ibland har jag dörren öppen till duschen men tack och lov hade jag stängt den idag då det var kallt i hallen....ska man inte kunna var trygg i sitt eget hem utan att någon öppnar dörren....om det hade varit någon av ungarna så hade jag inte brytt mig, jag har gett dom nycklar och jag är deras mamma och dom kan komma och gå som dom vill...men en främmande människa som gör det gång på gång, det känns inte ok.
Fick ett meddelande från lillasyster Elin att hon fått åka in till usö med lilla Linnéa....som att det inte räcker med att den lilla förmodligen är döv så ska dom skickas till Uppsala i morgon för en operation av magmunnen på lillstumpan då hon kaskadkräks och inte kan behålla maten......tur att jag har en stark syster som jag vet klarar även denna motgång......med den pappa vi haft så har vi fått lära oss att bli starka.....
Kan inte känna att jag direkt längtar denna helg, men den får väl gå som alla andra....finns inte på kartan att jag ska klara att gå ut under dagen men kvällen/natten är vikt för äldsta sonen....en mamma/son kväll....en tradition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0