Syskonbarn och födelsedagsbekymmer

Vaknade halv sju i morse efetr att ha somnat alltför tidigt igår....jävla skit, men låg och lyssnade på poddar och somnade om alldeles för sent....upp fort som attan och in i duschen....fixade håret, på med lite mascara, borsta tänderna och sen redo för dagen.....in en snabbis på biblioteket innan det var dags att dra mot Linde.....då ser jag plötsligt nån i backspegeln....nån som får mitt hjärta att slå dubbla slag och benen blir som gelé....förbannade känslor som får mig att tappa kontrollen....men jag kör vidare mot Lindesberg och lillasyster som både fått ett barn till och flyttat.....såklart får hennes virrpanna till syster ringa och fråga hur jag skulle åka trots att hon skrivit en beskrivning på messenger....har inte jag världens sämsta lokalsinne så vet jag inte vem som har det. Mosters lilla charmtroll Elliot gör allt för att få uppmärksamhet trots att jag försökt ge han det innan jag visat intresse för lillasyster....men är man 17 månader och helt plötsligt blivit storebror så är det kanske inte helt lätt....en massa bus med gullungen och ändå så lyckas han på en sekund ta sig in på toan och ta bort både toasits och lock och dessutom kasta ner en bil i toan.....det är bara en sak som gör mig lite ledsen och det är att lilla Linneá troligtvis är döv...men det finns värre saker än så att oroa sig över...det finns inplantat att operera in och det ska göras när hon är ca tre månader gammal....hon kommer att få ett fint liv iaf med teckenspråk och andra hjälpmedel...känns som att det hade varit värre om hon varit blind
träffade äldsta dottern och hennes sambo på ica i Hyttan...handlar ofta där...en fin affär och så jobbar min fd svägerska där i sin brors affär och brorsdottern också som just nu är mammaledig. 
Var till ica och hämtade presenten till Tobbe....men inte hade jag räknat med att den skulle vara så tung....men med en kundvagn så fixade jag den till bilen....trodde inte att en Muurikka skulle vara så tung......
Ser fram emot lördagen smtidigt som jag inte vet hur jag ska göra.....köra själv och åka hem nån gång under natten eller sova kvar där och dricka vin......ja små bekymmer är också bekymmer.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0