Nemo möter en vän

Har fastnat för podden Nemo möter en vän....lyssnade på den med Glenn hysen i natt och Glenn har gjort en podd där han intervjuar Nemo så den ska jag lyssna på i natt....kruxet är att den är två timmar lång och jag brukar somna efter typ en halvtimme så jag får lyssna klart under dagen....men om jag kan förmå mig att ta mig till sängen i tid så kanske jag kan lyssna på hela.....Handlingsdag åt mamma som vanligt på tisdagar.....attans vad mycket mjölk,fil,nyponsoppa och cola kan väga när man ska bära det ut till bilen......även om jag försöker dela upp handlingen så jag tar lite till helgen också så skär det i knät så det känns som att det ligger ett rakblad där.....allt blir ju tre gånger tyngre för knät sa ortopeden och det känns.
Hjälpte mamma att fixa ett födelsedagskort till moster som fyller 87 år på fredag och tog fram rena käder till duschen.....det kom upp en personal till kvällsmaten och frågade om jag kunde ta blodsocker på mamma då den personal som egentligen skulle ha kommit fått ett larm....självklart hjälper jag till med det jag kan när det behövs.....
Har inte kommit på hur jag ska ta mig till Lindesberg och vara där vid halv sju än.....jag ska ju till provtagningen innan jag ska vara på avdelningen klockan sju....får klura på det och hitta en lösning.....
Humöret idag har väl inte varit det allra bästa.....känner mig som en riktig surkärring, men så länge jag är medveten om det så låter jag inte någon annan få ut för det.....kan faktiskt behärska mig....är inte sur och grinig så ofta så jag vet hur jag ska få styr på det......
Idag fick lillskrutten äntligen ett namn.....Troy Erik Axel Englund heter han min allra senaste kärlek.....jag har ju några kärlekar nu....några små och några stora...och en speciell......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0