Gråt och skratt

Det jag helst av allt skulle vilja skriva är att jag är lugn, glad och lycklig.....så underbart det skulle vara....men så är tyvärr inte verkligheten. Somnade vid ettiden i natt och vaknade fem....somnade om och vaknade halv elva....orkade inte ta mig ur sängen, låg och lyssnade på en podd , somnade igen och vaknade halv ett.....så ser livet ut just nu tyvärr.....duschade och åkte till apoteket och lådan för där behöver jag inte gå så långt....dammsög och hämtade tvätten som var klar.....blev så ledsen för nåt jag normalt inte skulle reagerat på, men tårarna bara rann.....såg ett inlägg på fb som gjorde att jag inte kunde låta bli att skratta....tack älskade fina vän som får mig att bli glad när jag är ledsen både med avsikt och oavsiktligt......idag var det nog oavsiktligt men betyder så mycket ändå. Hoppas på att operationen ska göra livet lite lättare.....att jag inte är så begränsad i allt...antagligen kommer jag att missa lillebrors 40 årsdag och festen i Stockholm....men fester är inte min prio ett så då får jag vara hemma och bli bra efter operationen och jag vet att Johan förstår att jag inte älskar han mindre för det....min fina lillebror som varit som en av mina ungar. 
Ska ner till mamma i morgon....det är så mycket konstigt som händer där just nu och hon är så otrygg....det gör också ont i mig och jag skulle vilja vara där dygnet runt och se vad som händer....men det funkar inte.....skickade iväg en senast jag var hos mamma och gjorde det som skulle göras åt henne.....han ifrågasatte min kompetens men jag har nog tagit fler blodsockerprov och gett mediciner och ögondroppar under mitt yrkesliv innan han ens var född så det var en onödig fråga.....så jävla trött på att det är mer personal med brytning eller ingen svenska alls som kommer  än svensk personal...jag har redan talat om för mina ungar att den dagen jag inte klarar mig själv så har jag piller nog för det......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0