Tid för eftertanke

Som vanligt somnade jag inte förrän vid tre halv fyra tiden....undrar varför det har blivit så. Men jag ställer ändå klockan på nio så jag kan ta mina mediciner och träna...ibland kan jag sova en timme till efter det men inte alltid.
Alban körde mig ner till mamma idag så jag fick tvätta en maskin åt henne, får väl be Lisa ta reda på den på tisdag när det ska handlas. Det kändes i vilket fall skönt att vara hos henne några timmar, dels för hennes skull att hon inte bara ligger i sängen men även för min skull att komma hemifrån en stund.
Kanske nyttigt av vara så begränsad i vad man klarar av....att inte ta för givet att man klarar så enkla saker som att dammsuga, handla, tvätta då maskinen är i källaren....såna där vardagssaker som man inte tänker på utan bara gör...en tid för eftertanke och känna ödmjukhet mot att få vara frisk och klara sig själv....
Såklart kommer tårarna ibland när jag blir frustrerad av att inte kunna göra det jag vill, men det är bara bra....tårar läker själen och just nu behöver jag stora plåster....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0