Så svårt med känslor

Sover så skönt i min säng, helt underbart att klara att ta sig ur den. Sen att den har elektrisk rygg och fot funktion gör det inte sämre....har jag svårt att ta mig upp så kan jag höja fotändan och ta mig till den högsta punkten och lätt ta mig upp. Var till Lådan och handlade åt mamma det som inte finns på ica, har funnits tidigare men inte dom senaste veckorna...så jäkla dåligt att inte ha osockrad nyponsoppa eller fiskgratänger som kan micras...känns som att den affären bara blir sämre och sämre.
Dammat och dammsugit idag....så skönt att klara sig själv nu är det bara tvätten kvar. Har hur mycket tvätt som helst men törs inte ta mig ner i källaren än....en lösning skulle ju kunna vara att slänga ner tvätten utför trappan och gå baklänges ner....men jag ska nog inte försöka med det, jag har typ 50 trosor och kläder som räcker flera månader så det är ingen panik....får väl ta ta några dagar i tvättstugan när jag är helt ok det är ju inte alltför långt dit.
Tog en lugn skön myskväll i min ensamhet med lite sushi ett glas rött och en film....Under Solen av Colin Nutley....jag bara älskar hans filmer och kan se dom om och om igen, med min svenska favoritskådespelerska Helena Bergström....så jäkla duktig.
Det känns som att så fort jag släpper in nån i mitt liv och som jag fäster mig vid så tas dom ifrån mig....kanske därför jag är så rädd att släppa nån inpå mig...att jag anses vara kall, det har jag hört otaliga gånger....men jag är bara rädd att bli ledsen, att sakna nån som jag tycker om....och så har det hänt igen....3 december försvinner dom....dom som jag ser som en familj och jag vet att dom känner likadant......men så svårt.....önskar att jag inte var så känslig och emotionell....hade varit lättare att vara hård och kall......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0