Otrygg

Att man kan känna sig så otrygg i sitt hem...inte på grund av grannarna längre utan av en vaktmästare eller vad han nu är här...två gånger tidigare har han låst upp dörren med sin nyckel till lägenheten när jag varit i duschen, och klivit in, men igår morse gick han ett steg längre. Jag vaknade av att det ringde på dörren och det tar ju lite längre tid för mig att ta mig ur sängen, men när jag kommer ut i vardagsrummet så ser jag att han står i hallen med ryggen mot mig och gör nåt med elementet...eftersom jag sover utan nåt på mig så hade jag tänkt ta morgonrocken som hängde i gästrummet, men det blev en snabb manöver till sovrummet igen....hörde att det kom in en person till och så gick dom in i vardagsrummet och gjorde nåt med elementet där.....så ser jag hur handtaget till sovrumsdörren dras ner, men som tur var hade jag låst den....får en vaktmästare eller hyresvärd gå in i en lägenhet utan att ha kommit överens med hyresgästen? Jag trodde att man ska ge tillåtelse till det, men jag kanske har fel.....obehagligt är det iaf.
Allt jag gjorde igår blev bara fel så jag hade bestämt mig för att inte gå utanför dörren....vilket jag blev tvungen till då det var tomt i kylskåpet....men då blev det punka på bilen...kände ett tag att nu skiter jag i alltihop nu är det bara för mycket....vaknade flera gånger i natt av det värkte inuti båda benen....antagligen tränat för mycket...får ta det lite lugnare idag, men jag gick ner till sjukgymnastiken och fick även lite träning där så i kväll tar jag det lugnt.....mötte någon efter vägen ....det blev bara att kännas konstigt....bara helt fel.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0