Träning

Besök hos både sjukgymnast och läkare igår och en tur ner till Storå för att lämna läkarintyget gjorde att jag var helt slut....hann med en sväng till Anna,Magnus,Tovali och Älva också....låg och halvtittade både på tv och I-Paden mer än så orkade jag inte...och frös som en jäkla tok....flanellpyjamas, filt och duntäcke och ändå blev jag inte varm.Var inte direkt varmare i sängen sen men sov som en klubbad säl till nio. Gick upp och tog en mugg te och en knäckemacka....letade fram träningskläderna och åkte ner till sjukgymnastiken....20 minuter på löpbandet som uppvärmning och sen styrka...både armar och ben. Är rädd för att jag kommer att känna att jag har vissa muskler iaf och att dom kommer att göra ont....men jag ska ändå åka ner och träna i morgon igen. Känner att jag fixar det nu när jag mår bättre och jag vet ju att när man tränar så mår man ännu bättre...så dags att bryta den negativa spiralen och se framåt. En vit månad ska jag ha också...så inget glas vin till helgen....nåja det finns andra saker att dricka som också är gott så det är ingen större uppoffring.
Var ner med klagomålsblanketten till chefen på treskillingen idag....det var en annan anhörig som skrev till mig tidigare och hade samma problem....så jag hoppas hon också lämnar in ett klagomål. Var in till mamma och fikade när jag ändå var där och skulle nån av dom som inte kan prata svenska komma så skickar jag iväg dom och hjälper mamma själv. Jag vet vad som ska göras så det är inga problem. Ett friskhetstecken det också att humöret har kommit tillbaka....att jag inte backar när nånting är fel.Att känslor som jag är rädd för inte skrämmer mig längre....bara att fortsätta på den här banan så kommer det att bli bra........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0