Tappad ork och tro

Tappade orken och tron på människor ett par dagar....när någon gör fel och lägger skulden på någon annan 
så faller jag....och det gör ont. Det tar mig snabbt tillbaka 25 år i tiden när jag alltid fick höra att det var mitt fel....mitt fel att han slog....hade inte jag sagt eller gjort si eller så så hade han aldrig slagit...ibland sa han saker som att jag skulle ha sagt som jag egentligen visste att jag inte hade sagt, men ändå fick han mig att tvivla....kanske jag hade sagt det ändå...kanske jag har glömt det...kanske det är mitt fel i alla fall....det kommer tillbaka när jag återigen blir behandlad så, men skillnaden idag är att jag vet att det inte är mitt fel, och efter att jag gråtit både av ilska och att bli behandlad så igen så tar jag nya tag och låter inte den människan ta över....men jag säger bara som det är på ett konstruktivt sätt och låter det vara bra så. Är det nånting jag har lärt mig så är det att inte bråka i onödan och välja mina strider....jag backar hellre än att bråka....kanske nån tycker att jag är feg och konflikträdd....men det är jag inte...jag kan ta konflikter men då ska det vara på ett konstruktivt sätt.....
Idag har vi varit i Kölsjön hela dagen....så underbart och varmt och soligt....älskar såna dagar med dom dom jag älskar omkring mig....så skulle jag vilja ha det jämt....lugn och ro och njuta av tystnaden....bara ha dom jag älskar omkring mig.......och i natt får jag ligga och lyssna på andetagen av en annan människa....det ger mig ett lugn.....älskade lilla  Charlie...du är solen i mitt liv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0