Skär i hjärtat

Jag och Charlie vaknade samtidigt idag strax före nio...skulle fixa lite frukost till henne men yoghurt och tunnbrödsrulle dög inte...nej det skulle vara oboy också så hon kommenderade mig att klä på mig så vi kunde åka och handla....såklart jag gjorde som hon sa. Lina kom efter jobbet, (hon slutar tolv på fredagar) och hämtade lillskruttan....mormor jag vill bo hos dig så kan mamma vara mormor istället sa hon...lilla toka det tror jag inte hon vill egentligen.....nåt som gjorde mig ledsen och jag fick en klump i magen av var när hon frågade mig vad det var för dag i morgon....det är lördag sa jag...jag gillar inte lördagar sa hon...varför då sa jag...jo jag gillar lördagar för att då får man äta godis, men jag gillar inte lördag för då är det snart pappavecka....det skär i hjärtat på mig att barn ska behöva ha det så...sluta var egoistiska föräldrar som bara tänker på vad ni vill och era rättigheter...lyssna på barnen och gör det som är bäst för dom....
Städade köket och toan idag...tar sin tid men det går...bara jag vilar emellanåt....kände idag att snart ger jag upp....händer inget med operation och allt annat så skiter jag i det här....bara tanken på alla jag älskar håller mig borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0