Nya grannar

Orolig sömn i natt också...fan vad jag hatar såna perioder....vet inte varför det blir så men det är som att mardrömmarna avlöser varandra och jag vaknar och är alldeles svettig och kan inte somna om på en lång stund.Träffade mina nya grannar idag....så glad att äntligen fått normala människor som grannar....en familj med mamma pappa och en elvaårig flicka som sitter i rullstol. Flickan pratar bra svenska och hon berättade att hon har två syskon kvar i Kosovo, tvillingar en pojke och en flicka på åtta år. Dom gråter och längtar efter sin familj men jag vet inte varför dom inte får komma hit....jag frågade flickan men det enda hon sa var att det går inte. Anledningen till att dom kommit till Sverige är att flickan behöver operationer och har redan opererats tre gånger i Uppsala...det är något med ryggen...jag vet inte riktig vad, men tror att det är ryggmärgsbråck.Jag gav henne tillgång till mitt wifi i hennes telefon så hon kan hålla kontakten med de två barn som är kvar där....kanske är jag naiv och dum återigen, men jag vet hur viktig familjen är och jag skulle bli tokig om jag inte fick ha kontakt med min familj om det skulle vara så att jag var tvungen att flytta till ett annat land....jag får väl vara dum då men för mig känns det rätt i hjärtat och så får jag väl ta smällen om det är fel.....
Suttit ute i solen idag med Lina och pratat så nu har solen tagit rejält....älskar solen och värmen....det får mig att må så mycket bättre....nu återgå att kolla debatten på tv....Jimmie äger dom alla ......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0