Klagomålsanmälan igen

En natt med orolig sömn...låg kvar i sängen i det längsta...hade helst inte gått upp överhuvudtaget, men eftersom det är tisdag så var jag ju tvungen....den där handlingen som jag hatar....in i duschen och sen till ica och handla åt mamma....trots att jag försökte skynda mig så hann värken komma och jag trodde inte att jag skulle ta mig till bilen. Men bara att bita ihop och göra det som måste göras. När jag kom ner till mamma var hon allt annat än glad....det hade kommit ännu en utländsk man som skulle hjälpa henne....en som hade varit med till mamma en gång och nu skulle utföra allt som hon ska ha hjälp med....hon fick tala om för han varenda grej han skulle göra och till slut tröttnade hon och sa inget mer....så symbicorten mot astman och sista ögondropparna fick hon aldrig....inte hjälp med att borsta tänderna heller....bädda upp sängen fick hon också göra själv så gott det gick...snart är det fler invandrare som jobbar där än svenska, att dom sen inte behärskar språket eller vet vilka sysslor som ska utföras verkar inte ha nån betydelse längre....det finns ingen trygghet i boendet längre i äldreomsorgen....så nu ska jag återigen skriva en klagomålsanmälan och lämna till chefen...är fullt medveten om att jag blir ansedd som en besvärlig anhörig och en bitch...men det skiter jag fullkomligt i för min mamma ska den hjälp hon behöver, jag gör ju egentligen det mesta åt henne så det som dom ska göra kan inte vara alltför betungande att lära sig. 
Måste upp tidigt i morgon och återigen ringa vc om förnyat sjukintyg....så jävla drygt att behöva hålla på med det varje månad när dom vet att jag inte kan jobba innan jag blivit opererad....men bara att göra och bita ihop även med det....en tid hos sjukgymnasten kl 11 också...tur att dom skickar smspåminnelser annars hade jag väl glömt det....det där ljuset i tunneln...det är fan långt borta......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0