att göra det bästa av dagen

Vaknade med en känsla av att jag måste försöka göra det bästa av dagen...trots smärta så skulle jag fixa att dammsuga resten av lägenheten och torka golven...och jag lyckades.....sen var det resten som skulle fixas....handla var ett av målen för dagen...var till Lådan först för att känna efter hur det skulle funka...är ju lite lättare där då det är nära till parkeringen....men det funkade inte alls....gjorde så helvetes ont så jag fick skynda mig ut och inse att ica var uteslutet idag....skulle ha ett par kvistar från en björk eller nåt annat lämpligt träd till min påskbukett, men det blev en lång tur med bilen innan jag kunde stanna och knipsa av ett par grenar....var det inte snövallar ivägen så var det inte läge att stanna....inte helt lätt när man inte är ok....
Vår årliga påskmiddag med äggpickning är nu bokad...den blir på påskdagen när alla är hemma från Elmia och vad det nu är som lockar i påsktider....mig spelar det ingen roll, jag åker ner till mamma på påskafton så behöver inte hon sitta ensam....och jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag försummar henne....
Kom att tänka på idag att jag är sjukskriven till 31/3 och det är på lördag....vilken läkare sjukskriver till en lördag och dessutom påskhelg som är till den 3/4...hur blir det nu? Kan nån sjukskriva i efterhand eller är det kört....jag kan ju vilket som inte jobba som det är nu.....kanske jag ska fråga han som jag litar mest på....han som är så klok och vet det mesta....han som har mitt hjärta och som för alltid får behålla det......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0