Roger

Lite orolig sömn i natt...vaknade flera gånger och när klockan var sex så var jag klarvaken...låg kvar i sängen och lyssnade på en av de poddar jag somnat mitt i...nu kunde jag iaf få höra den till slutet. Somnade naturligtvis om och vaknade tio...upp och försöka få nåt vettigt gjort....in i duschen och så var det dags för det där jag fasat för....handlingen till mamma....jag fick ta det som är nödvändigt och det var för mycket ändå....har ett jätteskov just nu och benen vill inte det jag vill....men med att stategiskt sätta mig efter vägen till bilen så lyckades jag fixa det idag också....får ta resten en annan dag....den här värken är inte ok....måste jag avstå en medicin för att blodtrycket ska bli bra så är det som att välja mellan pest och kolera....
Var upp till minneslunden och tände ett ljus hos Roger som fyller 58 år idag....min fina älskade bror....han som var full av känslor...så skör....den av syskonen jag är mest lik...eller vi är mest lika pappa....dom andra två är mer lik på mamma...tuffare och inte lika svaga....kanske därför vi båda hamnade i vården...blev undersköterskor, för att vi vill hjälpa människor....båda ville vi egentligen jobba i missbruksvården....han pga det han varit med om i barndomen och det han varit med om själv....jag för det jag varit med om i barndomen och även för det mönster jag hamnade i som vuxen....när jag drogs till fel män......nu är det min dotter som jobbar med det istället och Roger och jag hamnade i äldreomsorgen....något jag gjorde enbart för arbetstiderna då barnen fortfarande bodde hemma och sen blev jag kvar.....det är väl ödet antar jag och det känns bra att finnas där för människor oavsett vad det gäller.....många tankar just nu och kanske är det den jäkla värken som får mig att fundera så mycket.....den som är med mig dygnet runt just nu.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0