att lära sig

Orkade inte skriva igår...det blev bara för mycket den dagen. En ssk på mammas boende ringde och berättade att en personal droppat revaxör i hennes ögon istället för dom ögondroppar hon ska ha...hur kan det ens hända? I min värld när man jobbar i vården så får man inte delegering förrän man jobbat ett tag och kan vårdtagarna och är säker på det man gör....men inte i äldreomsorgen i Ljusnarsbergs kommun....där plockar man folk från gatan och anställer dom som inte kan få nåt annat jobb...dom som aldrig avslutat ens grundskolan många gånger. Men från att helt desperat anställa den typen av människor till att ge dom delegering på mediciner och ögondroppar övergår mitt förstånd. Det är människor det handlar om, många gånger gamla och försvarslösa, dementa och andra handikapp....var tog tryggheten vägen? Känner en jävla maktlöshet men ändå måste jag kämpa vidare för mammas skull och för alla andra äldre som är beroende av hjälp för att få livet att fungera.....
Skulle egentligen köra hem Erik igår efter pubkvällen men behövde inte det då Alexander gjorde det....men då helt plötsligt fick jag en ny lärdom....den att inte kunna sova....var det karma som sparkade mig i arslet kanske....snurrade och vred i sängen, lyssnade på poddar, läste och gick upp och ner till klockan var mellan fem och halv sex....men var vaken igen strax före åtta....mer poddar, upp och ner och lakanet var som ett jäkla dragspel....somnade vid tio och var klarvaken igen elva....var nog nåt jag skulle lära av det...att jag inte ska tro att det är så jävla enkelt alla gånger att sova.....när jag sagt det till han, den finaste...så har det varit för att jag bryr mig om han....att jag är rädd om han och vet hur viktigt sömnen är....men jag insåg aldrig att det inte är så lätt att styra över det själv, även om han försökte tala om det för mig.....så ibland får man lära saker den hårda vägen och jag ska inte tjata mer om sömn med han....nu vet jag hur svårt det är...men jag kommer aldrig att sluta bry mig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0