Mina fina grannar

Orken har inte riktigt räckt till att skriva...så som det blir ibland...hela helgen har det sprungit en massa araber här och varit i lägenheten ovanpå mig....jag vet inte riktig vad dom gjort mer än att det verkar som att dom skurat och städat där....den lägenheten är ju inte iordninggjord än och varken Trille eller Migrationsverket verkar vara involverade i den....dom bor i en lägenhet på Laxbrogården så jag vet inte varför dom ska hit....men dom umgås med äckelgubben och hans familj iaf....var ju handlingsdag åt mamma och varmt som tusan...tungt var det också....nu närmar sig nog gränsen för vad jag orkar bära....men bara att bita ihop och kämpa vidare, jag har inget val.
Åkte till Löa och tittade till katterna...Gunnar kom emot mig och trätade hela vägen, men det går ingen nöd på dom....mat har dom och varma sovplatser och nytt vatten hade jag med mig....men såklart det skar i hjärtat när gammelgubben inte förstod varför han inte kom in.
Äckelgubbens ouppfostrade ungar hade satt för en sopkvast i dörren och mina stolar så det gick inte att komma ut....en liten parvel på 3-4 år fick jag att ta bort det, men som han fick ta i för att göra det...jag sa till han att han var duktig och snäll....idioterna började att flytta möbler från Laxbrogården och hit när klockan var över tio....jag vet att den lilla tjejen mittemot har svårt att sova så jag talade om det olämpliga i att springa och gapa och skrika i trappen så sent på kvällen när folk ska sova och äckelgubben blev helt tokig och sparkade på min dörr och öppnade den två gånger och gapade....grannen mittemot öppnade dörren och då försvann dom....kände att nu är det nog...jag orkar fan inte längre...men då ringde grannen mittemot och frågade om jag ville komma in till dom så det gjorde jag. Dom är min livlina just nu...mina fina grannar från Kosovo där pappan inget hellre vill än att få jobba, mamman vill gå i skolan och lära sig svenska och flickan gå i skolan...men mest av allt få hit sina två barn som är kvar i Kosovo, tvillingar på 8 år en flicka och en pojke som dom bara kan ha kontakt med på sociala medier....för att dom inte får nåt besked från migrationsverket om uppehållstillstånd...så jävla sjukt.....men araber från Syrien får härja fritt och bete sig som dom ägde hela landet.....mitt hopp står till valet i år och för mig finns bara ett parti att rösta på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0